torsdag 18 november 2021

opersonligt

Det känns som att människor umgås allt mindre med varandra. Jag menar träffas och umgås, kanske gå ut och äta, spela lite kort eller bara sitta ner och prata. Sociala medier tar över allt mer. Nu orkar man knappt kommentera varandras händelser heller utan man skickar en emojis eller trycker på " gilla" det går fort och smidigt. Det blir allt mer opersonligt och man träffas allt mindre. Man har slutat hälsa på varandra utan man tar del av varandras liv via nätet. Tycker detta är oerhört tråkigt!

Jag saknar verkligen tiden då man umgicks med varandra genom att träffas! För mig betyder fysiska möten så mkt mer än ett gilla på Facebook. Jag är medveten om att sociala medier även fyller oerhört viktiga funktioner men ville bara skriva om hur jag känner. Det kan hända att många tycker att det är oerhört smidigt att få ta del av varandras liv genom att läsa på Facebook. Jag har funderat över detta med mitt bloggande också. Människor kan ju bara gå in och läsa där vad som händer och det resulterar i att dom inte har samma behov kanske att I stället slå en signal eller t.o.m hälsa på. 

Det var inte länge sen jag var väldigt sjuk och låg i respirator. Det slog mig att inte en enda i min släkt förutom min bror faktiskt ringde och hörde hur jag mådde. Detta har faktiskt gjort mig rätt ledsen. Har kommit fram till att när det väl gäller så är man ensam. Det är lätt att skicka hjärtan på ex Facebook men att verkligen bry sig? Jag trodde faktiskt att vi hade en bättre relation. Det kanske är jag som är gammalmodig. Det kanske bara är att inse att samhället förändras och att vi blir alltmer styrda av ex sociala medier. Personligen tycker jag i allafall att det är väldigt ledsamt att man inte träffas längre! Jag saknar det!

Trevlig kväll! 

1 kommentar:

  1. Linda, du har verkligen rätt! Vi umgås numera med hjälp av Gilla- knappen

    SvaraRadera