tisdag 19 juli 2022

städhjälp

Sitter i soffan och ser på när en kvinna från en städfirma putsar mina fönster. Det känns en aning lyxigt och jag känner mig en aning lat men det är fantastiskt att man kan få hjälp med det man inte klarar av. Ska få hjälp med badrummet också 🙂 ska bli så skönt att få det städat! 
Har dammtorkat hela lägenheten och funderar på att försöka skura lite men har ju så svårt med balansen så är lite tveksam. 

Var en sväng på dollarstore igår. Blev lite rastlös. Första gången jag är utanför lägenheten sen lårbensbrottet. Nu kan jag gå med vanliga rullatorn kortare sträckor. Sätter mig bara och vilar då orken tryter. Måste väl erkänna att jag hade väldigt ont efteråt. Köpte lite nödvändiga och onödiga saker som sig bör. Vad sägs om 2 kepsar, 2 pennor, ett block, godis, tvål, våtservetter mm. 

Lägger ut lite dikter då och då om ni vill läsa. Annars får ni blunda 🙂 att skriva är för mig en ventil. 

Ha en fin dag! 

Då ligger jag här åter
I sängen på en sal
Kropp och själen gråter
Tankarna dom mal

Vad är det jag ska lära
Jag orkar inte ner
Jag orkar inte bära
All sorg som livet ger

Timmarna är långa
Natten blir till dag
Farhågorna många
Tillförsikt svag

Ett andetag i taget
Orka lite mer
Hoppas att det vänder
Jag faller när ingen ser

2 kommentarer: