måndag 12 september 2022

måndag

Ligger i sängen på reumatoligen och får min medicin remicade. Det är helt otroligt vad denna medicin är bra för mig! Den fungerar väldigt bra på lederna men tyvärr sätter den ned immunförsvaret. Äter ju även medicin mot leukemin som också gör det. Så tyvärr läker sår dåligt och man får lättare infektioner. Har dock inte haft någon infektion på länge  ta i trä.
Så egentligen är jag rätt pigg. Men tyvärr är ju höften helt trasig och kan ej gå längre. Ska ringa ortopeden och höra hur det ser ut. Dessa operations köer 🙄

Skulle se valvakan igår kväll men jag gav upp runt 23. Då såg det ut som att dom röda skulle fortsätta regera. Måste säga att jag blev glad då jag vaknade och hade fått rapport via sms att dom blåa nu leder med knapp marginal. Det är ju inte färdigt ännu men det ser bra ut. Vi behöver verkligen en ny regering! Dom röda har gjort sitt och Sverige har bara blivit sämre och sämre. Nu får Ulf och dom blå vända skutan. Han får en del att bita i. Jag hoppas verkligen att vårt Sverige snart kommer på fötter!

På onsdag ska jag till specsavers och kolla synen. Har börjat se mkt sämre. Ska beställa glasögon som är tonade. Tycker att det ser jättefint ut dom jag har sett. Kirsti i idol har väldigt snygga brillor. Tonade glas döljer ju även lite påsar under ögonen och man ser inte lika trött ut 🙂 jag ska prova och se. Jag kanske inte passar i det alls.

Ska börja KBT igen. Hade tid i morse men avbokade pga droppet. Tror att det blir bra för mig. Har ju mått sämre en period och känner att jag behöver lite KBT. Terapeuten skulle ringa idag och boka ny tid.

Nu är snart droppet färdigt. Ska hem och försöka städa lite. Hemtjänsten kommer också. 

Ha en fin dag! 🌷

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar