onsdag 14 september 2022

tisdag

Nu har jag tagit provet som visar på vilket håll leukemin går åt. Ska till hematologen om ca 2 veckor. Känns såklart lite nervöst. Om jag inte minns helt fel ska det även tas ett benmärgsprov. Förra gången jag tog det gick det jättebra så det är inget jag oroar mig för. Jag hoppas bara på att sjukdomen håller sig i schack! 

Jag har nog inte riktigt tagit in att jag faktiskt har en allvarlig sjukdom. Blodcancer låter så drastiskt. Men jag har känt på mig länge att jag skulle få cancer. Har missat 2 mammografi tider samt att ta cellprov på gyn. Måste verkligen ta tag i det och boka om men det är så mkt hela tiden så det blir liksom inte av. Mamma hade först bröstcancer men blev friskförklarad men sen fick hon lungcancer 😥 så det finns mkt cancer i släkten.

Nu ska jag ta taxin till specsavers och kolla synen och byta glasögon.

Ha en fin dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar