torsdag 20 december 2012

Inlägg skriven av en annan

Sådärja, då har jag gjort min årliga renovering på Lindas blogg.
Det är roligt att göra Linda glad. Och extra roligt då jag inte har någon ordning på mina egna bloggar.
Ibland behövs inga stora gester för att göra någon glad.
Lite lila bakgrundsfärg och kanske en fotmassage.

Snart är det jul och Linda verkar ta det med ro.
Idag ska hon tydligen äta sushi
och det visar hur oberörd hon är av jordengårunderhotet.
För sådan är hon, min käraste bästaste älstaste vän.
Logisk. Rak och stark.
De flesta framstår som asplöv brevid henne.
Som jag, som inte kan slappna av förrän lördag den 22:a är här
och allt är som vanligt. Då ska jag ta itu med mitt liv.
Ordna en jättefin blogg och äta sushi.

Linda är en vän man kan väcka mitt i natten med nojiga frågor.
Hon är en vän som ger raka och ärliga svar på kluriga funderingar.

Så, hur rika är inte vi som känner henne?

Med detta önskar jag Linda och hennes läsare en god jul
och kom ihåg att inte frossa och stressa för mycket.

Strunta i att vallfärda till Elgiganten. Ta en siesta i stället
och för Guds skull, tänk på de stackars julegrisarna.
/ Asplövet P

1 kommentar:

  1. Önskar jag hade en P mitt i allt, jag oxå. Skulle vilja ha min blogg fin och fixad... men, den är ju ändå rätt ok som den är...men förändring är ju mitt mellan namn så visst vill jag styla om. varm kram till P & L som har varann

    SvaraRadera