söndag 2 december 2012

1a advent

Gissa vad som är roligast att köpa : motorvärmarsladd, lampor till baklysena och vindrutetorkare eller kläder, skor, parfymer och valpar? Den som gissar rätt får en tomte att sätta på loftet.
Tror inte killarna på biltema var särskilt imponerad av mina kunskaper gällande nödvändiga saker till bilen. Visste ni att det är skillnad på motorvärmarsladd och motorvärmarsladd? Slutade att jag fick köpa en med två "huvuden" alltså den ände man sätter i bilen. För att få rätt lampor var mamma tvungen att gå ut och hämta instruktionsboken. Kunde i alla fall svara på vilken sorts bil jag kör och frågade killarna om inte det var bra nog men tydligen är det bra med lite bredare kunskaper. Dom var i alla fall supertrevliga och hade säkert nåt att prata om resten av dagen.

Svängde förbi Ica-maxi och ville köpa två röda stjärnor men varenda människa måste ha röda stjärnor i fönsterna för dom har varit slut överallt. Blev inköp av en julklapp, apotekeket, lite bra-att-ha grejer och lite matvaror. Sen åkte vi till mig för att ta ner jullådan som jag inte får ner själv men vägrade pynta med dom saker som fanns i den. För att vara någon som inte gillar att pynta så jag väldigt noga med vad som ska fram. Slutade med att vi åkte till Coop och inhandlade två nya ljusstakar i smide. Väldigt fina. Det är nog ganska roligt och mysigt att pynta då jag tänker efter. Hade en riktigt trevlig dag med mor och vi gick igenom lådan med mina gamla barnkläder. Kul att hon sparat sånt! 6 timmar sa bara svisch. Vi drog fram rätt bra och ingen av oss orkade göra färdigt så meningen var att vi skulle göra det idag. Mamma var dock rätt slut och jag har feber igen så vi beslutade oss för en vilodag. Nu ska här ätas lite julskinka och antar att jag kommer att ha 4-bent sällskap vid matbordet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar