fredag 1 mars 2013

Fredag

Veckan har varit rätt jobbig på alla fronter. Jag och bröderna följde med mamma till läkarbesöket på onsdag och det är ju inte allt för optimistiska besked. Inte roligt se mamma så ledsen heller och att hennes hopp dog till stor del då dom sa att det inte finns mycket att göra. Hon ska fortsätta äta Treceva som är en bromsmedicin men hon mår så dåligt på den så risken finns att hon inte kan äta den alls och då släpper man ju ut vildjuret (cancern) totalt. Jag föreslog i alla fall att mamma skulle ta betapred (cortison) på morgonen f.r.o.m onsdag och hon har haft tre riktigt bra dagar p.g.a det och andningen har varit mycket bättre. Vi talade om det på läkarbesöket att jag "ordinerat" betapred och det var tydligen ingen dum ide... är det jag eller läkaren som ska komma på sånt??

Känner mig rätt trött på allt just nu. Bytt från en sort antidepressiva till en annan men mår inte alls bra på den nya så ska byta tillbaka. Nivåerna i hjärnan måste ju vara helt ur balans av alla byten och mediciner hit och dit. Det blir Umeå till veckan och får åka 07 och kommer hem runt 22. En riktig heldag. Kul...fattar inte att man inte kan ta operationssnacket om narkos osv per telefon eller ta det på söndagen och operera måndag.

Nu ska jag i alla fall hämta ut lite vitaminer och grejs från top formula och skicka iväg ett litet paket till Anna och Pers lilla tös. I morgon tänkte vi gå på stan en sväng om mamma fortfarande är hyfsat pigg. Hon ville gärna det.

Trevlig helg/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar