söndag 24 februari 2013

Kromo

Idag var det verkligen en sån där dag som jag kunnat betala mycket för att kunna ta en lång promenad. Såg väldigt härligt ut ute. Fick dock massor gjort här hemma i stället och det är konstigt vad man kan fastna i helt andra projekt än dom man egentligen skulle genomföra. Det är väl klassiskt att man ska dammtorka och städa en låda och man i stället fastnar framför gamla kort och handskrivna brev som man faktiskt skrev för hand förr i tiden. Det hörde man ju i.o.f.s på namnet. Man kan hitta mycket smått och gott i så kallade "kromo" lådor och skåp. Är ordet "kromo" ett existerande ord och i så fall är det svenska? Detta borde min vän Pernilla kunna svara på för det är hon som brukar sägea det. "Kromolåda" eller "kromoskåp" är i alla fall en låda eller ett skåp där man kan finna precis vad som helst och som ofta är rörigt och helt utan struktur. Hittade en bit torkat renkött i mitt kromoskåp för en tid sen...Man blir ofta väldigt irriterad på kromoskåp och kromolådor just för att man aldrig hittar något där men ändå ofta hittar det man söker just där.

klassiskt "kromo" skåp


Har varit inne på Top formulas hemsida och beställt lite proteinpulver, vitaminer mot sårläkning (zink) samt krom tabletter. Om någon är som jag oerhört sockerberoende så kan jag rekommendera krom. Hjälper faktiskt mot suget. Proteinpulver beställde jag inte för att tränar så ofta- läs inte alls utan för att få i mig näring dom dagarna det går sämre att få i sig vettig mat. Har dammsugit till mesta delen sittandes men det gick det med. Pratat med kära mor i telefonen och hon lät riktigt pigg. Dock hade det läkt ännu mer från shunten och en ssk hade varit förbi men inte haft rätta grejerna med sig så det skulle göras mer noggrant i morgon.

Trevlig kväll/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar