torsdag 21 februari 2013

kalas

Varit och firat Sofia i kväll och är så mätt så ska aldrig mera äta. Hade ju givetvis sett fram emot att träffa herr tratt katt men se kisse var sur och gömde sig under sängen och vägrade komma fram. Tillslut fick Sofia krypa och hämta honom och sätta honom i mitt knä och då var han ganska kelig en stund och fick smaka räkor från smörgåstårtan. Men det är verkligen ingen lycklig kisse med den där tratten. Han får stanna några dagar på sitt "behandlings/sjukhem" för ytterligare rehabilitering. Vet heller inte hur jag kommer må närmaste dagarna och mitt vad det är ska jag läggas in igen och inte bra att Zambo måste åka fram och tillbaka. Han blir då så väl omhändertagen där.

På hemvägen skulle jag in och handla lite och hämta ut ett paket på coop. Mamma skulle promt följa med in trots att hon inte orkar gå många meter. Det är lite obehagligt att hon börjat tappa benen och tror det kan bero på den där shunten hon fått in opererad. Vi är verkligen världens radar par vi två och vi vet inte vem som stöttar vem riktigt. Mamma som inte skulle handla nåt handlade i alla fall och det blev för tungt att bära upp för trappen hem till henne och jag kan ju knappt gå i trappor... Slutade med att jag kastade upp melonen som var det som vägde mest. Alla sätt är bra utom dom dåliga! Fick inget paket för det hade hunnit åka tillbaka :(

/L


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar