onsdag 19 april 2017

Besked man inte vill ha...

Kirurgen kom in och pratade med mig idag och fick inga roliga besked. Anledningen till att jag får abcesser och fistlar hela tiden är för att det går en fistelgång från ändtarmen ut till buken och ryggen. I gångarna finns var och bakterier och dom bildar abcesser som är infekterade och ger infektioner. Har legat nu sen nov pga abcesserna i rygg och mage. För att detta ska läka ut får jag antibiotika i dropp men så fort det sätts ut kommer nya.

Det man gör i fall som mitt är att operera bort ändtarmen. Problemet är att jag är för dålig för att kunna göra den operationen... Kirurgen sa att jag antagligen skulle dö av operation eller hamna på intensiven med tarmarna ute på magen och ligga med öppen buk. Ev bli ett vårdkolli. Vad har jag för val? Ligga på sjukhuset med dropp resten av livet eller chansa och leka med döden. Bråcket går heller inte operera pga infektioner och kan ej få Reuma medicin av samma anledning.

Det känns så hopplöst. Välja mellan pest eller kolera. Ska jag kunna ta detta beslut? I morgon ska Magnus och pappa vara med under mötet med kirurgen. Behöver verkligen stöd nu. Ska jag liksom ställa mig in på att dö nu? Tack Maria för att du kom upp i kväll och tack Anna för krissamtal! ❤️❤️❤️
Hur orkar man vara stark?

1 kommentar:

  1. Kära, älskade vän... Det måste finnas andra alternativ! Maria sa att du gjort iordning en lista med frågor och det låter bra! Om det går att hitta en reumamedicin som ger dig ett bättre allmäntillstånd, så skulle ju läget bli ett helt annat. Vad finns det och vilka är riskerna? Är de riskerna större eller mindre än operation osv? Hoppas verkligen att du kan få lite hopp imorgon. Det är ju ändå positivt att de vill träffa dig i Linköping. Andra läkares egengjorda bedömning (second opinions så att säga) vill man ju ha i så svåra frågor. Tänker på dig och håller tummarna det hårdaste jag kan. Du kan, som sagt var, ringa när du vill och behöver (dag som natt). Stor kram!! A

    SvaraRadera