torsdag 6 april 2017

Svårt beslut

Idag har jag tagit ett svårt och tråkigt beslut men det känns ändå helt rätt i hjärtat. Det får bli så att min katt Zambo får flytta till min bror och Sofia för gott. Då jag legat inne på sjukhus så mkt har han bott där i långa perioder och denna gång sen i november och han trivs så bra där och har ett stort hus med uterum att röra sig i. Nu på lördag kommer en ny liten familjemedlem till dom. En liten kattflicka som heter Doriz. Då Zambo är vänligt inställd till andra katter så kommer dom antagligen bli bästa vänner. Det känns inte rätt att sen separera dom och låta Zambo åka fram och tillbaka mellan oss då jag åker in och ut på sjukhuset. Jag kommer att tillbringa mkt tid på sjukhuset och att separera katterna från varandra och riva upp Zambo varje gång jag är hemma en tid känns inte rätt mot honom. I och med detta beslut får han ett stadigt hem där han trivs och får vara med sin nya vän. Kissarna får vara ute i sele på tomten och eftersom Sofia jobbar på djuraffär får dom den bästa maten och leksaker :) Sen kan man inte hitta större djurvänner än Sofia och min bror. Det kommer bli så tomt och tråkigt hemma men som den djurvän jag är tänker jag först och främst på djuret. Jag får ju träffa honom och jag kommer def skaffa hund eller katt då jag mår bättre och är stabil. Jag är en riktig djurmänniska och dom ger så mkt glädje men man måste kunna ta hand om dom också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar