onsdag 23 maj 2018

Bra besked

Helgen var ingen rolig historia alls. Tur man har fina vänner man kan ringa till och snora i telefonen åt. Kände mig bara så otroligt ensam och operationen har inte kommit det minsta närmare. Hur länge ska jag behöva vara här? Vad ska hända och när? Det är ingen rolig historia att vara i ett främmande land med annan kultur och en vård man inte är van. Upplever ofta att personalen är ganska kalla och får känslan av att dom inte gillar mig. Det kanske beror på att dom är underbemannade men tycker ändå inte att det är någon anledning att vara otrevlig. Det är ingen som undrar hur man mår eller om jag saknar min familj och hur det känns att vara här. Dom skulle ju prova tänka sig att befinna sig i samma situation.
Har inte fått svar på pet röntgen ännu. Däremot trodde inte bröstläkaren att det rörde sig om någon cancer så det var ju otroligt skönt. Har även träffat ortopeden som inte trodde att jag hade någon infektion i knät/protesten. Sååå skönt att veta. Infektion i en protes är ingen rolig historia. Om nu pet röntgen visar på att det inte finns någon infektion kanske jag kan börja med någon medicin och bli piggare och då kan förberedelserna inför operationen komma igång. Igår då jag blev hämtad av en sån där portier eller vad dom kallas i en specialsäng så fick jag ligga och vänta en stund i väntrummet på ortopeden. Det sätt 6 andra i väntrummet. Det tog inte många minuter innan alla 6 pratade och skrattade med varandra. Tänkte att det nog aldrig hänt i ett svenskt väntrum. Här sitter alla så långt dom kan ifrån varandra och är noga med att inte möta någons blick och knappar för fullt på sina mobiler.
Idag har jag fått komma ut lite i solen. Ute satt även en kille från min avd med en tjej. Dom pratade på med den personal jag hade med mig och försökte få med mig i samtalet. Blir så arg på mig själv då jag inte törs prata. Har verkligen engelskofobia. Fick även lite provianter inhandlade.
Nu har jag hittat ett sätt så att jag kan läsa kommentarer, statistik och inställningar. Blev riktigt chockad själv över att jag lyckades.
Tanke care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar