tisdag 1 maj 2018

Saknad

Saknar verkligen mina föräldrar. Nu om någonsin hade jag behövt dom vid min sida. Tyvärr hade jag inte något särskilt stöd av min far pga sjukdom och mamma hann gå bort i lungcancer innan mitt helvete helt bröt ut. Kan tänka att det var skönt för henne att slippa se sin dotter så sjuk. Hon hade varit så orolig. Men oj vad jag saknar dom. Ännu mer nu då man är ensam i ett främmande land. Hur gammal man än blir så slutar man inte att behöva sina föräldrar.

Jag lyfter telefonen för att ringa dig
Bara för att höra din röst
Om du visste hur mkt du fattas mig
Jag behöver ditt stöd och din tröst.

Vi hade en nära och varm relation
Vi pratade nästan varje dag
Hur du kände dig kunde jag höra på din ton
Det var liksom du och jag.

Kaffe och yatzy var vår melodi
Och långa shoppingrundor i bilen runt stan
Blomsterlandet gick inte att svänga förbi
Där kunde du lätt gå och strosa hela dan

Du vinkade alltid i fönstret då man åkte hem
Vi fick varma kramar då vi gick och kom
Barn och djur älskade dig
Och som du älskade dom!

Du är så oerhört saknad
Av så många mer än du kunnat tro
Jag tänker på dig när jag vaknar
Och innan jag tillslut finner ro

Ingen som mist sina närmaste
Kan aldrig veta hur det är
Jag vill tacka min mamma och pappa
Som gett mig det mod jag bär.

Hade tyvärr ingen bild på pappa.


                  


2 kommentarer:

  1. Vilken fin dikt! Jag hoppas sååååå att du får lite framgång snart, får göra operationen och kommer hem piggare och utan bråck! Kram M

    SvaraRadera
  2. Vacker dikt! Kram A

    SvaraRadera