måndag 20 augusti 2018

Måndag

Händer inte så mkt här. Dagarna ser i stort sett likadana ut. Allt går ut på att vänta. Vänta och se om dom nya medicinerna ska ge någon effekt och vänta på att jag ska bli så pass pigg och inte ha så ont för att påbörja rehabilitering. Är så glad över att Fredrik och Cissi kommer hit och håller mig sällskap och drar ut mig på byn de dagarna jag orkar. Kan då säga att min glasskonsumtion denna sommar nog är högre än glassarna jag sammanlagt ätit i mitt liv ☺

Känner mig rätt nere idag. Varit och träffat ortopeden ang mina händer och tyvärr fanns inte mkt att göra. Under tiden jag inte haft medicin har lederna i handleden och i fingrarna helt förstörts. Kan inte längre räta ut dom och kan inte greppa saker som förut och har ingen styrka. Detta är oerhört handikappande och påverkar hela min vardag. Kommer inte kunna skriva som vanligt, spela gitarr och greppa ett par tyglar. Får inte upp korkar, skära kött osv osv...känns riktigt tungt. Trodde man bara kunde operera det.
Arb terapeuten och sjukgymnasten har varit hit en sväng och i morgon ska vi påbörja lite träning. Det blir väldigt lätt träning, mest rörlighet och se hur vi ska lägga upp det.

Trött och ont idag. Orkar inte skriva mer. Väntar på middagen och sen fortsätta se 4e säsongen av bron som jag hittade på dreamfilm. Fredrik och Cicci har köpt nya, lila hörlurar. Väldigt coola :)

Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Jag tänker - håll ut! Men det gör du ju! Så tråkigt med dina händer, förstår att det påverkar allt du gör.

    SvaraRadera