onsdag 22 juni 2022

fraktur

Jaa så var jag här igen då. På Sunderby sjukhus. Jag skrevs ut i måndags så hann vara hemma 2 dagar. Just nu ligger jag på akuten men ska få en plats på ortopeden men vet inte när det blir.

Jag skulle till hudmottagningen idag. Hade skorna på mig och taxin hade kommit. Släppte in Egon och gick till skafferiet för att ge han några godisar. Men något hände då jag böjde mig mot golvet. Ramlade framåt, gjorde världens vurpa och landade på höger höft. Skrapade upp 2 sår på armen och gjorde illa handleder och lite överallt. Som tur var hade jag mobilen på bänken och kunde ringa Fredrik. Hasade mig på rumpan hela vägen till ytterdörren så att jag kunde öppna. Fredrik lyfte upp mig och Cissi hjälpte mig att torka bort lite blod. Jag trodde ju att jag kunde stå och gå men det gjorde alldeles för ont att belasta. Fick bli rullstolen till hudmottagningen. 

Läkaren på hud tyckte att jag skulle svänga om akuten för att röntga höften. Fick vänta länge men tillslut blev det av. Åkte tillbaka till akuten för att vänta på svaret. Det dröjde länge och tillslut fick jag nog och ringde en sjuktaxi för att åka hem. Trodde ju bara att det var en sträckning eller nåt. Då jag ringt kommer en sköterska och säger att jag måste avboka taxin för att jag har en fraktur I höften 🙄. Blev rätt chockad. Borde man inte skrika rakt ut då typ. Har legat timmar helt utan smärtlindring. Tyckte det var konstigt att jag inte alls kunde stödja på benet.

Så det var bara att stanna kvar. Fick ringa Magnus och Fredrik och ordna hit saker och ordna med katten. Ingen hade ju nån nyckel men jag hade en just nedanför brevkastet och på något sätt fiskade dom upp den med nåt magnetiskt 👍. Magnus körde hit med saker och medicin ❤

Nu har dom satt nån lokal bedövning i höften. Har rätt ont. Så fort jag rör benet så känns det mkt! Blir intressant och se om jag kan sova något. Planen är att operera i morgon då man tydligen måste det då denna typ av fraktur ej läker själv. Jag hoppas bara att det går fort och smidigt så jag kan åka hem fort. Blir dessvärre ännu en midsommar här.

Det känns så tråkigt att behöva be om hjälp och vara beroende av andra pga dessa jäkka sjukdomar och skit. Det är nästan det som är jobbigast och oroa sig över Egon.  Jag är så rädd för att jag kanske inte kan ha kvar honom för helt ärligt klarar jag inte det! Han är ju min bästa vän! Fredrik ska sköta om honom och så tacksam för det. Jag önskar att jag var den som hjälpte och var någon att räkna med. Inte alltid vara den sjuka som behöver hjälp. Jag hoppas verkligen ni vet hur tacksam jag är för den hjälp jag får ❤

Kl är snart 23 och har legat på denna brits i 8 timmar nu med en fraktur. Det känns som att jag ska gå sönder. 

Ville bara skriva och berätta så ni vet ❤
Glad midsommar! ⚘⚘⚘

3 kommentarer:

  1. Livet är verkligen inte rättvist- önskar dig en smidig operation och att du snart får komma hem🌷

    SvaraRadera
  2. Så trist Hoppas allt gått bra idag iallafall Kram Helena

    SvaraRadera