tisdag 14 juni 2022

Glad sommar!

Glad sommar allihopa! 
Det var ett tag sedan jag skrev. Jag har inte mått så bra varken fysiskt och psykiskt. Mina vändor på akuten ledde till en tid på hematologen som jag väntat på och som var igår. Mina vita blodkroppar ligger väldigt högt och om man då som man ofta gör googlar så hamnar man ganska direkt på leukemi. Så har varit lite orolig för besöket på hematologen men läkaren där tyckte inte att min blodbild antydde det. Så det var såklart jätteskönt att få höra. Men dom vita blodkropparna var nu ännu högre och hade stigit från 40 till över 60. Dom tog ett benmärgsprov från höften för att skicka till Umeå så fhv får jag svar i slutet av veckan. Jag fick bedövning innan och det kändes knappt något. 

Detta har lett till att jag inte kunnat få remicade så är väldigt dålig nu. Jag blir bara sämre och sämre. Jag är väldigt orolig för att bli så sjuk som sist då jag låg inlagd och fick be om bäcken då jag inte tog mig på toa. Jag kan inte få remicade innan detta med blodkropparna retts ut. Har varit tvungen att sluta med sjukgymnastiken då jag är för dålig. Känns ganska tråkigt att bli så dålig nu då det är sommar och man ändå vill orka ta en promenad och träffa nära och kära.

Har äntligen fått fram målarsakerna och hela köket är bombarderat. Jösses vilken plats det tar och dyrt som attan. Jag kan ju liksom inte sälja tavlor då jag målar just allt och ingenting på duken och Lasse 4 år är en stjärna bredvid mig 🙂 men kul är det! Tyvärr så protester axlar, nacke, rygg och bröst vid utförande. Otroligt frustrerande. Det känns liksom om kroppen börjar stänga ned del för del. Skrämmande!

Har inte hört något från Göteborg och anar att det inte blir någon operation förrän till hösten. Ska försöka ringa och få tag i någon där för att få nåt besked.

Annars har vi haft lite släktträff då vi urnsatte morbror Stefan på Hertsö kyrkogård och hans son Andreas och flickvän Maria var här. Begravningen skedde i Halmstad men Stefan ville alltid flytta hem igen och nu fick han det. Vi får besök av hallänningarna senare i sommar. 
Camilla har hjälpt mig att planterat lite blommor och gjort fint på altanen. Jag och Egon njuter av solen och lyssnar på ljudböcker. Har just lyssnat klart på en serie i ca 46 delar och den var så bra! Man lär ju känna karaktärerna och blir ju helt fast. Jag kan varmt rekommendera fjällrosor skriven av Laila Brenden. Uppläsaren var såå bra!
Handlar om 2 systrars liv och uppväxt på 1870 talet.

Jag längtar så bort från denna betong. Till grönska, skog och vatten. Jag känner mig så fast här och i min kropp. Jag vill bara att operationer ska komma igång. Jag väntar även på att få operera händerna och det börjar bli väldigt akut. 

Man får försöka ta en sak och en dag i taget. Men det är lätt att fara iväg och inte leva i nuet. Försöka njuta av sommaren. 

Lev och må och ha en skön sommar! ⚘
Några bilder från altan och urnsättning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar