måndag 20 juni 2022

hemkomst

Idag skrevs jag ut från sjukhuset så det blev bara en snabbvisit denna gång. I vanlig ordning hade jag nån infektion någonstans och fick antibiotika. Det stora problemet var blodtrycket som har legat extremt lågt. Känner av det rätt mkt här hemma men kan ju inte göra så mkt åt det. Bara vänta och se om det stabiliserar sig.

Bror Magnus hämtade ut min nya medicin idag mot leukemin. Det känns helt overkligt och har nog inte fattat riktigt att jag nu faktiskt har en allvarlig blodsjukdom som det stod i beskrivningen. Även om jag känt på mig att jag skulle få cancer så är det svårt att förstå. Har precis tagit den första tabletten. Självklart skummade jag igenom ev biverkningar och det var ingen rolig läsning. Men man har ju ingen aning hur man kommer att reagera eller vilka biverkningar man ev får. Bäst att lämna det. Jag hoppas att den kommer att hjälpa mig i allafall! Tyvärr sänker denna medicin också immunförsvaret och jag vill INTE ha fler infektioner!

Måste få remicade väldigt snart! Så dålig. Hoppas att dom har nån tid nästa vecka och att ingen ny infektion hinner hoppa på mig!

Det var så roligt att komma hem! Egon kom springandes jamandes och var så glad. Bror Fredrik har varit här med kisse och det var städat och diskat och så fint i lägenheten. 

Ska bli såå skönt att få sova i egen säng och ingen som kommer och tar kontroller och blodprover. 🙂 

Lev och må! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar