tisdag 10 april 2012

Hade en väldigt trevlig födelsedag med besök mest hela dagen. Farmor och pappa kom hit vid lunchtid och fikade och fick mig ett tillskott i kassan :) Farmor lyckades riva ner hela gardinstången så allt föll i golvet med ett brak (katten fick nästan en hjärtattack) och pappa välte ut hela muggen med kaffe så hade kaffe runt halva köket.
Sen då dom hade gått kom Pernilla och hade med sig alldeles för god choklad och vi hade ett sånt där riktigt tjejsnack om allt ifrån skönhetsprodukter och sminkmärken till livet och relationer. Jag uppskattar verkligen våra tjejsnack! Elivia var på kalas hos en kompis så henne fick jag tyvärr inte träffa. Hon fyller också år på lördag så då åker jag nog dit med en liten present.

Sen kom mamma, Magnus, Sofia, Maria, Felix, Johnny, William, Elionore och Tilda. Fick en Björn Borg ryggsäck som jag önskat då det är mer praktiskt då man har kryckor, en Dvd box (OC) av Maria och Anna (som ju bor i huvudstaden så det var lite för långt för henne att komma) har ju snöat in lite på boxar nu och dom är ett mycket bra tidsfördriv nu sen efter operationen. Min plan var att försöka hålla mig tills dess och inte börja se den innan. Fick lotter och teckningar av Johnny och barnen och Zambo fick också en present av Felix i form av en kattleksak. Fick också ett jättefint grattiskort av Felix där han skrivit helt själv.
Delar av släkten är ju i Tunisien så det var ju lite svårt för dom att komma. Förväntar mig att dom har med sig en kamel åt mig då dom kommer tillbaka. (vad ska jag med den till?)

Idag har jag blivit bjuden på fylla år lunch av Erika och vi åt sushi, glass och kaffe. Sååå gott! Har varit och fått sommardäcken på bilen och åkte sen till Erika som varit och fixat maten innan. Kändes en aning konstigt att sätta på sommardäck en dag då det snöar. Måste även köpa nya vinterdäck till nästa säsong enligt däckhusets rekommendationer. Dom är ganska många år+ att jag ju fick punktering på ena framhjulet.

Nu hade jag en liten fundering på om jag skulle åka ut till stallet en sväng men känner mig samtidigt rätt slö så vet inte. Måste känna efter lite. I morgon blir det Sunderbyn och sen ev hälsa på på jobbet där dom har p-möte samt ska fira en kollega som blir 50år. Vet inte när vi är tillbaka från sjukhuset om jag hinner dit nåt. För mig är det viktigt att hälsa på där och hålla kontakten då jag är sjukskriven för annars känns det så konstigt då man kommer tillbaka efter ett längre uppehåll. Sen saknar jag dom också!

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar