söndag 8 april 2012

Idag har mor varit här och vi har fixat och trixat. Hon har organiserat i städskåpet som jag nu ska försöka att inte oorganisera igen (norrländskt ord) Nu är garderoberna också städade och skurade, fläkten skinande blank och spisen lika så (fast det beror på att den är ny. Har fortfarande inte använt ugnen...) Kylen och sopskåpet är städat och jag har dammtorkat och mamma har farit runt med snabeldraken. Vi har även kastat och rensat samt burit ner saker i källaren som jag inte använder. Sakta men säkert börjar det bli lite vårfint även om det är en hel del kvar ex fönsterna då man knappt ser ut och hänga upp andra köksgardiner samt balkongen. Vi höll på i närmare 5 timmar med uppehåll för lax med supergod sås (recept nedan) och potatis. Nu har jag mer än ont i knät och i lederna efter allt städande men det kan jag ta då det blir betydligt trevligare då lgh är fin.

Recept på super god sås till fisk
* 1 dl grädde
* 2 dl creme fraiche
* en halv buljongtärning (fisk)
* 1 dl gräslök ( fast jag tog mer så det är nog efter tycke)
* salt och peppar efter behag.

Bara blanda allt i en kastrull och koka upp och låt koka ca 5 min till såsen tjocknat. Busenkelt.

Nu har jag just sett söndagsfinalen av BB och är så glad att den där Marcello åkte ut. Man kan inte uppföra sig hur som helst mot andra människor. Medmänsklighet och empati verkar vara en bristvara hos vissa.

I morgon blir det lite kalasande och folk mest hela dagen skulle jag tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar