torsdag 25 december 2014

Jul i byn

Oj nu är det längesen jag varit inne på bloggen så dax för en liten uppdatering kanske. Har återigen varit inlagd drygt två veckor då jag utan uppenbar anledning ramlade och slog mig rätt illa vid två tillfällen samma natt. Först i badrummet där jag fick massa saker över mig och höll inte på att ta mig upp med mina skador och kall vatten övet hela golvet. Usch. Ingen trevlig erfarenhet. Hur jag tillslut kom upp vet jag inte. Höll på att frysa ihjäl och skulle ta en tröja från garderoben och ramlar igen över en pall som stod där. Gjorde illa mig rejält och har nog sprickor i många revben i bästa fall så dom ej är brutna. Hur som helst göt dom ingenting åt sånt. Slog i näsan och fick ett rejält jack och det rann rätt mycket blod

Övervägde ringa ambulansen men Magnus skjutsade in mig lite senare och moster anso fick städa upp lite. Hade visst spytt blod också...kanske en hjärn skakning. Fick då röntgat det mesta men hade en vilo puls på 165 och då får man inte åka hem.

Efter många om och men blev jag utskriven två dagar före julafton och kunde åka upp till fina moster Eva och micke i arjeplog där jag nu är. Vi hade en jätte trevlig julafton och Robert och Malin samt med Bosse var också här. Vi åt jättegod mat och delade ut en massa klappar då vissa varit extremt snälla. Jag hade också varit snäll och fick en superfin tavla av Eva gjord av kort på nära och kära. Fick även ett fint armband, ett par super sköna byxor samt bh och en tavla/skylt med kloka budskap på. Allt från Eva. Av mange och sofia fick jag en soda streamer som jag önskat för nu ska här drickas vatten :) fick en nalle och ett fint brev av mormor och en ryggsäck av anso. Hoppas jag inte glömt nån.

Idag juldagen och har vart och lagt om såret på vc. Dom är mycket trevliga här måste jag säga.  Fick även låna blodsocker mätare då jag åkte ifrån min. Nu har vi ätit gott igen och spelat Chicago och yatzy och nu kör vi på blandade lugna aktiviteter. Nedan lite kort för den som vill se.

God fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar