söndag 7 december 2014

lååång dag

Jösses vilken lång dag det varit idag. Vaknade före fn och somnade sent och det var tredje natten så nu sitter jag och försöker hålla mig vaken lite till.I morgon kommer taxin 07 så måste stiga upp senast 06 så jag hinner få i mig den dagliga coctailen så dom hinner börja verka och jag ta mig upp...trodde aldrig att ledskov kunde vara så ofantligt elaka. I morgon är det invägning samt sår check och på eftermiddagen kommer diabetessköterskan hit.

Hade hit min far i eftermiddag så han fick hjälpa mig med div göromål. Blir ju inte riktigt som jag vill ha det men har insett att jag för längesen fått sätta pedanteri och den personliga integriteten åt sidan. Minns hur oerhört jobbigt jag tyckte det var att få hjälp av personalen på sjukhuset med personliga hygienen för att inte tala om stomin i början. Nu för tiden tycker jag inte mycket är speciellt genant så man flyttar helt klart sina gränser för sånt. Det kan inte bli mycket värre än vad det är nu och det är inte något jag bara säger. Har aldrig varit i sådan katastrof form och jag hoppas verkligen jag kan ta mig ur den och börja resan mot mig själv igen!

Får man sova nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar