torsdag 21 maj 2015

lite yta sådär

Idag var det jag som fick väcka tuppen som bara glodde på mig med sina kalla tuppögon och såg inte alltför vänligt inställd ut medan han viftade med sin sporre. Hur som helst så har jag sovit kasst. Haft ont och magen har inte varit helt nöjd.
Har skrivit så många inlägg om sjukhus och sjukdomar så detta blir ett ytligt inlägg om nåt så livsviktigt som smink och hudvård. Började ju med ett schampo och balsam som skulle göra att håret växer fortare. Fungerar det? Ja jag tror faktiskt det. Ska lägga ut bilder sen där man ser bättre. Nedan några produkter jag kan rekommendera och annat kok i hop.
bild ett-jag kämpar mot längre hår
bild två beskrivning nedan

handlat mat från ica maxi, hemkörning...vem ska äta upp alllt?

 
Mina nya fina ultralätta adidas skor som är ROSA

 
Världens finaste lill kille som övrigt har presenter att hämta :)



Bild två är från vänster en budget foundation från Fit Maybellin. Jag vill ha en ganska täckande foundation och denna täcker väl. Mina absolut favoriter är Estee Lauder och dior skin men dessa lyxprodukter går på närmare 500 kr. Den andra produkten är en primer från i:D minerals. Helt suverän om man som jag har hy som lätt blir röd eller har ytliga blodkärl. Denna primer går i gult och jämnar ut huden och dämpar ned den samt förbereder den för foundation som då sitter mkt bättre. Den tredje produkten är ett serum från apoteket. Gör huden mjuk och smidig. Glömde fota min fjärde inköpta produkt men den kommer från Helen R och var hyyyfsat dyr. Den är som en flytande highlighter och ljusar upp huden där du vill ex under ögonbrynen, näsvingarna och under ögonen ex. Fick ett presentkort på lyxx då jag fyllde 40år men har inte haft möjlighet att ta mig dit. Även om man är sjuk och känner sig som en korumpa kan det ibland vara skönt att få göra sig lite fin nångång. I alla fall försöka :)
Kan även rekommendera produkterna Idun från apoteket är bra! Deras mineralpuder täcker jättebra och känns naturlig och är lätt att applicera med en klotrund borste som man applicerar med cirkelrörelser.

Slut från sminkskolan för nu :)

mirakel??



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar