måndag 18 maj 2015

ranta runt

Det hela började med att jag skulle köpa en bakhjulsmutter till besiktningen på onsdag men som vanligt spårade det hela ur lite grann. Jag och Eva tog min bil och baxade in rullstolen och mig och då var klockan runt 13:30 och vi var väl tillbaka runt 19:30. Man kan ju inte ta vilken mutter som helst. Först letade vi mutter på Ica Maxi och vi trodde väl inte att vi skulle hitta någon där heller men se annat det hittade vi. Det var så billigt så det vore en skam att bara gå förbi dom ultimata läppglossen, den svarta raka fina sommarkoftan, pennor till min nyinförskaffade hobby, en vit elefant och lite nyttigt gott.

Sen fortsatte jakten efter muttern på Intersport där jag införskaffade sveriges-kanske världens skönaste super rosa adidas skor som var så lätta så att det kändes som att gå i tofflor. Eva köpte likadana. I ett obevakat ögonblick flög det även i två rosa toppar och en svart puma ryggsäck som egentligen var en barnryggsäck i korgen. Ännu ingen mutter... vet inte om vi sökte i fel affärer ;) Här höll det på att gå lite snett då jag satte mig i bilen och Eva också men se rullstolen stod kvar på parkeringen. Dock kom jag ihåg den innan vi kört i väg. Men sen! Mekonomen levererade och där fann jag min mutter för hela 18 riksdaler.

För att fira detta åkte vi förbi dollars eftersom vi i princip lika var där. Där spårade det verkligen ut. Köpte världens finaste solstol i lila för innan vi åkte iväg så städade Eva upp och slängde massa bråte från balkongen. Nu ska jag bara hitta ett litet bord till. Pälsbollen har redan invägt den och har därmed en ny sovplats. Köpte även lite handdukar, en parfym, nån liten present, presentpåsar, kattgodis, lite underkläder, lite hobbymaterial och annat kolijox.

Sen var vi hungrig så det blev lite frassemat och Eva hjälpte mig packa upp medan vi analyserade relationer och det andra könet. Men hur mkt man än analyserar dessa varelser så blir man ändå inte klokare. Så vi gav upp. Eva hade rensat garderoben så fick massor av kläder så om jag inte ska sova på ett klädberg så måste jag nog vika in lite. I morgon kanske det blir stallet, första gången på över ett år. Lääängtar efter plysch mular!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar