söndag 21 februari 2016

Jul igen

Igår kom min moster med son, son hustru och barnbarn från Arjeplog och hälsade på. Dom skulle sova hos mormor så Eva hämtade upp mig och moster anso och vi åkte och handlade samt hämtade kina mat och sen åkte vi till mormor och åt allihopa. Fick äntligen träffa och krama lilla Nemi som var bedååårande charmig. Jag skulle ha firat jul med dom uppe i Arjeplog men låg ju på sjukhus så vi hade lite julafton igår i stället 😊 Jag fick en frän köksklocka, fina påslakan, en tavla och ett jättefint kort i svartvitt av Nemi. Sen fikade vi och kollade lite på mello. Har haft rejält ont idag av trappklättrandet men det var det värt. Skönt komma ut lite! Det som räddar mig nu är ljudböcker. Helt inne och plöjer den ena efter den andra. Just nu är det en man som heter ove som är jättebra! Lyssnade ut Morgan Allings självbiografi i morse och den kan jag rekommendera. Lättlyssnad och tänkvärd om hur man kan vända svårigheter i livet till resurser.
Nu farmen och sen lyssna lyssna bok. I morgon är det många viktiga samtal som ska ringas och ett hembesök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar