onsdag 3 februari 2016

Trassel

Igår var allt klart inför hemgång men idag var det tydligen inte det. Det ska vara ett vårdplanerings möte innan och det verkar väldigt svårt att få till...så just nu ligger jag på sjukhus för att min hemgång inte kan bli av innan mötet. Började tjata redan i måndags att dom måste kontakta hemsjukvården så att allt är klart innan fredag. Har sagt ifrån ordentligt att jag inte tänker stanna här för att dom inte får till sitt möte. Det verkar som att hemsjukvården halar på det hela...fattas väl personal men det tänker inte jag lida för. Jag har varit hemma två dagar sen 22 dec och snurrat runt på x antal avdelningar. Jag är så less denna byggnad så kan inte ens uttrycka det med ord. Det enda jag vill är att vakna upp i Umeå med nya knäleder.

Diabetes ssk har varit här idag och pratat kring diabetesen. Jag har nog knappt fattat att jag har fått det. Det har varit så mkt annat så har liksom inte tagit in det. Ingen har heller haft hand om den och själv har jag mer eller mindre chansat vad jag ska ta i insulinväg. Nu har jag fått lite mer information och ska även få hjälp med allt som rör diabetesen av diabetes ssk på min vårdcentral.

Efter många jäkla om och men ringde läkaren från beroendeenheten upp. Har skickat massa sms utan att få svar. Åsa har också ringt och messat men han har ej behagat ringa upp...Han är nästan aldrig i tjänst och han påbörjade medicin ändringar som han ej följt upp. Fick ingen information kring subutexet jag får mot smärtorna och har blivit lovad samtalsstöd 4 månader. Det har skötts så dåligt så går ej beskriva. Nu är högre instanser inkopplade så jag hoppas att det ger nåt. Jag är så jäkla less på att bli dåligt behandlad och bemött. Bli aldrig sjuk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar