lördag 6 februari 2016

Subutex

Nu är jag så arg och besviken så det känns som att huvudet ska explodera. Jag började förbereda personal och läkare att dom skulle planera inför min hemgång redan i måndags för att jag skulle hem igår. Tror ni att dom fick till det? Självklart inte. Vi hade vp möte med hemsjukvården och läkaren M från beroendeenheten som satte in mig på subutex som smärtlindring. H sj vården ska dela ut dessa då dom är narkotika klassade och detta blev en stoooor sak för h sj vården. Ok att dom jobbar enligt sina regler men upplever dom som väldigt  trångsynta och dom har krånglat till allt onödigt mycket. Min läkare Marcus har misskött min medicinering och återkopplar aldrig och man får aldrig tag på honom. Jag kände mig så kränkt på mötet och blev anklagad för att tagit andra opiater vilket jag Absolut inte gjort! Detta grundas på att gamla recept på oxynorm hämtats ut men jag ville ej ha tt på apoteket utan gjorde mig av med dessa och dom har aldrig varit innanför mina dörrar. Men det hjälper inte vad jag säger...det är så jäkla förnedrande. Jag vill verkligen varna alla för att börja med subutex. Det är förnedrande att ta dom och dom verkar inte gå att sluta med. Varje dag måste jag få dom utdelat av hsj vården och lämna pinkprov när som helst.   Vissa har även tittat mig i munnen för att se att dom är borta...vad fan tror dom? Att jag ska spotta ut dom halvt smälta och rulla ut på gatan och sälja dom?
Kan inte nog säga hur mkt jag ångrar att jag började med dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar