fredag 19 februari 2016

Operationstid...igen

Dags för en liten uppdatering. Har inte haft orken att skriva på ett tag. Har i alla fall varit hemma en vecka nu och det har varit både skönt och jobbigt. Helt plötsligt ska man klara allt själv och se till att få i sig mat och mediciner samt insulin på rätt tider. Har hamnat i ett jätteskov så hud och leder är inte så samarbetsvilliga och kan inte pröva någon ny medicin förrän efter operationen. Apropå den har jag nu åter fått en tid för operation. Den 29/2 är det dags och jag har just insett att det inte är så länge dit. Ortopeden som ska operera ringde igår och han nämnde något om att jag skulle komma redan om en vecka på fredagen och bo på hotellet några nätter. Det skulle ringa någon operationsansvarig så då får jag dom exakta uppgifterna så jag kan boka sjukresan ner och till det krävs ett intyg och ortopeden här i s-byn hade såklart inga lediga tider att ringa upp mig på så får jaga dom på måndag.

Jag bara hoppas på att det blir av nu. Är tyvärr rädd för att något ska komma emellan. Det känns som att jag har hög sänka och mitt blodsocker ligger väldigt högt och det brukar göra det då jag har någon infektion i kroppen...:( jag äter fortfarande pencellin men det är så svårt att avgöra om det är skovet eller en infektion som gör att jag inte mår nåt vidare. Jag hoppas att huden hinner bli bättre och jag gör allt för att äta nyttigt och vitamin boosta kroppen samt lyssnar på avslappning/meditations skivor för är så extremt stressad invärtes. Har bara en önskan nu och det är att jag vaknar efter operationen och har två nya knäleder och raka ben! Det bara måste bli av nu!

Min fina vän Camilla har varit här två dagar och hjälpt mig att städa och rensa i lägenheten. Det är så fint nu! Hon har städat skåpar och kylen, diskat, dammsugit, skurat och fejat. Hon har kommit tidigt på morgonen då hon lämnat sin son på skolan så jag har fått kaffe på sängen då jag på morgonen är så stel och har ont och inte kommer igång förrän sköterskan varit hit med medicinen. Det är så mysigt att ha sällskap och en underbar känsla att ha städat då dammtussarna anfallit och renskinnet helt plötsligt släpper mer hår än en hund och håret är typ överallt.

På måndag ska jag få ett hembesök av ansvarig läkaren av subutex. Vill inte äta den medicinen så vi måste bestämma hur vi ska göra med det. Jag tycker inte att jag mår så bra på den men samtidigt behöver jag den mot smärtorna. Jag hoppas på att kunna börja fasa ut den efter operationen.

Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Åhh, så jag hoppas att det går bra denna gång!!! Å vilken gullig vän du har! Sköt om dig. Kraaaam A

    SvaraRadera