onsdag 3 februari 2016

Rikedom

Man är rik om man har sin vän på behörigt avstånd, då man bara kan lyfta luren så är ens vän i andra änden och tillsammans skrattar man åt det bedrövliga. Det är befriande att veta att det finns personer man kan väcka mitt i natten om behovet finns. Det stämmer verkligen att man inte kan köpa allt för pengar. Vänskap och hälsa går inte att köpa. Jag väljer alla gånger vännen i telefonen som alltid får mig på bättre humör än papperslappar på banken. Visst är det så att livet blir lättare med en stadig ekonomi, det kan man inte komma ifrån men mycket av livets godheter är gratis. Vänskap, kärlek och att sitta vid havet och titta på en solnedgång kostar inget mer än att försöka vara en bra vän och partner tillbaka. Nu undrar ni om jag gått och blivit religiös eller så. Svaret är nej. Har bara pratat med en vän och reflekterade bara över att jag är rik som har så fina vänner.

God natt!

1 kommentar:

  1. Jag känner mig då rikast i världen med en vän som du! TACK för att du alltid finns där för mig <3

    SvaraRadera