söndag 31 januari 2016

Hotell

Just nu bor jag på patient hotellet som är rätt nybyggt. Kan inte klaga alls för personalen är jättefina och service och rum toppen. Har bott här sen fredag fm och planen är att jag ska läggas in på reuma i morgon för sprutor och komma ur skovet lite innan Umeå och operationen där. Tyvärr var dom tvungen att skjuta på den ca två veckor pga dessa j-la abcesserna och långdragna infektionerna. Har alldeles för mkt tid och beställer alldeles för mkt saker från min nya favorit app wish. Livsfarlig och suuper billigt!

Idag har jag haft fin besök av Maria och kollega Eva. Mkt trevligt med lite positiv input och surr :) pratar så lite nu förtiden så blir alldeles kraxig. Har även gjort dagens goda och rullat till farmor som också är inlagd fast på geriatrik. Då jag lika var där extra jobbade jag lite för det låg en dement 97 årig liten dam som sa att hon var så torr i halsen och kudden hade hamnat galet och hon hade läslampan mitt i ögonen. Hon var så törstig den lilla damen och så tacksam. Hon kunde inte larma själv. Tala om att man är lite yrkesskadad eller kallas det empati?

Jag hjälper så gärna andra människor och var och fixade hygien artiklar, godis och tidningar åt farmor. Det sitter inte fast bara jag kan. Om man nu får säga bra saker om sig själv så tycker jag att jag är rätt generös och bryr mig om andra. Därför känns det ibland så orättvist och att jag inte förtjänar alla dessa motgångar. Livet är dock inte rättvist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar