tisdag 5 januari 2016

Apoteksrace

Då man i stort sett flyttar in här på sjukhuset är det enda man kan göra åka in på apoteket och undersöka sortimentet och det här jag gjort-rejält. Hade här tänkt lägga upp en bild på mina inköpta pinaler och ge dom en liten recension. Behövde skriva ett mer lättsamt och ytligt inlägg bland alla inlägg i moll. Ni får klara er utan bild.

*Iduns mineralpuder. Super bra! Täcker fint och är otroligt drygt. Torkar ej ut. En klar 4a av 5 kinder.

*Iduns duo concealer. Bland dom bästa jag provat. Innehåller en mörkare och en ljusare färg. Blir 4 ögonlock av 5.

*Idun läpp penna och brun kajal. Varken bra eller dåliga. Satt väl inte så jättebra. Blir nog svaga treor.

*Idun volymmascara. Nja....hände inte så mkt och man fick sätta flera läger för att det skulle bli nåt. Den vattenfasta var dock helt ok och får tre fransar av 5.

Apoliva torrschampoo. Vilken Quick fix. 4 hårbottnar av 5

Apoliva schampo och balsam. Duger men inte mer. 2 av 5 hårstrån.

Apoliva duscholja. Skön men lite för stark doft. 3 av 5 torra väder.

Apoliva samt apotekets hand krämer. Tyckte Apolivans torkade ut så man fick smörja hela tiden. 2 handflator av 5. Apotekets luktade gott och var bättre. 3 av 5.

Apotekets skrubbkräm. 3 hud eller av 5.

Wischy ögonkräm. Otestad och flyttade in i necessären idag.

Apoliva serum. Jätteskön! 4 friska kinder av fem.

Ja ni undrar nog hur jag ens orkar tänka på apotek och produkter men man gör allt för att göra någonting normalt. Man får liksom panik och måste ut från avd NU. Men nu är jag tillbaka på missbruks för att läkaren inte tyckte att alla mediciner är i ordning och det har han iofs rätt i...Så min planerade inläggning på reuma varade ett dygn 😕 på fredag ska jag dock hem och på söndag åker jag mot Umeå ( hoppas jag!)

Se så fort folk. Åk nu till apoteket!

2 kommentarer:

  1. Så torrschampot var bra? Var det mycket parfymerat? Har hittat två varianter över tid, men båda luktade så starkt (typ hårsprayslukt från 80-talet) i en evighet, så de blev båda kortlivade. Hade en som var bra för länge sen, men kom sen såklart inte ihåg vilket märke det var.

    Håller tummarna för en resa till Umeå och operation!!!!

    Kraaaaaaaaaaaaam A

    SvaraRadera
  2. Kul med utförliga recensioner!! Du har ju genom åren blivit lite av en expert.. ;) Håller tummarna och hänger upp Umeå på kylskåpet!! kraaam

    SvaraRadera