onsdag 27 januari 2016

Man blir mörkrädd!

Jag har (bland annat) en svår binjurebarksvikt. Mina binjurar producerar väldigt lite av livsnödvändiga hormoner b.l.a kortisol som hjälper kroppen att ta hand om infektioner, inflammationer, blodsocker, tarmens rörelse, vid stress och mkt annat. Jag har därför varit tvungen att ta en viss mängd cortison varje morgon för att kompensera detta. Jag har även ett litet kort med mig där det står att jag har binjuresvikt som kräver behandling i fall att jag hamnar i en situation där jag själv inte kan tala om det. Får jag inte min behandling kan det leda till döden. Idag fick jag reda på att dom inte gett mig cortisonet på minst en vecka men mest troligt längre. Av någon anledning har dom "trillat"bort ur läkemedelslistan?! Det finns ingen förklaring varför för man brukar höja dosen vid kraftiga infektioner-inte ta bort dom...jag får inga riktiga svar och ingen verkar vilja prata så mkt mer om detta. Har känt mig sämre flera dagar och haft högt svängande blodsocker, hjärtklappning och varit extremt trött. Jag har många små vita tabletter så har inte själv märkt att en tablett varit borta från medicinmuggen dom delar varje morgon. Man litar ju på att man får det man ska ha. Än en gång leker sjukvården med människors liv. Så jävla besviken!!

Enhetschefen har varit förbi idag med en blankett om skadeanmälan. Fyllt i den i kväll och ska skicka in den i morgon. Tio dagar har jag fått stå utan livsnödvändig medicin....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar