måndag 18 januari 2016

Kirurg besök.

Idag har jag träffat " min kirurg " då min envisa moster Åsa lyckats tjata till sig en tid hos honom. Dom hade inga lediga tider men dom hade det ändå efter en stunds samtal med min kära envisa moster. För er som inte känner henne kan jag berätta att hon kan få ryska kylskåp att gå ner i spagat.

Kirurgen F skulle skicka remiss till Linköping för en second opinion. Linköping är visst bäst i Sverige på mage och tarm. Detta är dock inte aktuellt just nu då jag fhv ska få nya knäleder i februari. Fram tills dess ska jag äta pencellin för att undvika infektioner i tarmen. Ska ha kvar dränaget tills infektionen är utläkt och blir nog kvar här denna vecka. Har fortfarande antibiotika intravenöst. Frågade hur jag undviker abcesser men tydligen kan man inte själv påverka utan dom uppstår för att jag har så många mediciner som sätter ner immunförsvaret. Jag kan inte fortsätta med stelare som jag haft mot reumatismen. Den har haft dålig effekt så det gör inte så mkt. En ny medicin blir nog inte aktuell förrän efter operationen.

Känner mig lite nervös inför operationen. Det är en ganska stor operation och ännu större blir den då båda knälederna ska bytas. Man har visst ganska ont också. Är iofs van vid smärta men inte av den typen. Kan inte med ord beskriva hur mycket jag ser fram emot att kunna gå igen. Det första jag ska göra när jag kan gå är att besöka mammas grav. Har inte kunnat hälsa på henne på månader :(  fast jag tror att hon är med mig överallt.

1 kommentar:

  1. Hurra för Åsa! Hoppas att Linköping är på hugget för en utmaning och kan göra ett gott jobb med dig! Varför hade läkarna inte sett/gjort något åt den abcess som sprack? Kraaaaaaaaaam A

    SvaraRadera