onsdag 13 april 2016

Onsdag

Igår var jag i väg på sjukgymnastik på city rehab. Håller på att bli ruinerad. Det kostar mig 400 kr varje gång! 100 kr per väg med sjuktaxi och 200 kr för sjukgymnastiken. Som tur är får jag snart frikort och har hört att man även kan få det på sjukresor då man åkt ett visst antal resor. Jag ska träna ca 3 ggr i veckan så jag hoppas att jag snart har frikort!

Det känns i kroppen idag kan man säga. Cyklade 5 minuter mest för rörligheten. Sen satt jag på en brits och skulle ställa mig upp och sätta mig utan att hjälpa till med händerna. Låter enkelt men utan muskler var det inte helt lätt...detta körde vi 10×3. Sen gjorde vi en övning för armar och axlar. Fick hemläxa att jag skulle gå ut 2 ggr varje dag till sophuset men igår kväll gick jag runt huset. Jäklar vad jobbigt det var. Kan inte fatta att jag faktiskt går! :) Dock orolig för att benen sväller så fruktansvärt mkt. Smalbenen är större än låren.

På fredag har vi tid på begravningsfirman :( blir jobbigt.

1 kommentar:

  1. Här finns info om frikort för sjukresor �� https://www.nll.se/Halsa-och-sjukvard/Regler-och-rattigheter-i-varden/Sjukresor-avgifter-och-bidrag1/Hogkostnadsskydd-och-frikort/

    Lycka till med träningen!

    SvaraRadera