lördag 2 april 2016

Österåsens hälsohem

Har tittat runt på olika hälsohem då det nog är det absolut bästa för mig. Hittade ett i Sollefteå och när man läser om det så kan det nog inte bli bättre och det skulle nog hjälpa mig på många områden och ge mig ett andningshål och få igen lite energi och lära mig leva bättre helt enkelt.

Dom har olika program man kan delta i som diabetesskola, smärthantering, vikt och kost skola och stresshantering
Man äter bara vegetariskt och fisk och man får ej använda tobak. Dom har bassäng och sjukgymnastik och fantastiska promenadstråk. Jag kan träna upp kroppen och kanske kunna gå en vända i skog och mark 😊

Min snälla kirurg har remitterat mig och jag har fått en plats hos dom! Deras föreståndare har ringt och lämnat ett meddelande och vi skulle prata till veckan. Det stora problemet är att jag själv ska betala 4200 samt resan och dom pengarna har jag inte. Jag har inte ens till hyran pga slarv från läkaren och intyg. Det är så sorgligt för det här är verkligen en guld chans. Men lever man på 70% av sjukpenningen så har i alla fall jag inga ca 6000 med resan 😢 Det hade bara gett mig ny positiv input och stärkt mig inför kommande bukoperationer. Jag behöver verkligen dit.

Vad är väl en bal på slottet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar