måndag 29 augusti 2016

höstbestyr

Jag rantar runt med färdtjänst och man kan nog säga att jag lever något slags varannandags liv. Ena dagen är jag på Classe olsson för inköp av onödiga nödvändigheter och varje gång har jag samma dust med rulltrappan och tyvärr står det rulltrappa-Linda 5-0. Jag står där så kaxig och ska just kliva på bandet men modet sviker mig alltid och hissen vinner i stället. Är inte rulltrappan upp till Classe onödigt brant. Vet inte riktigt när jag utvecklat denna rulltrapporfobi och har mer än en gång funderat på hur fasen jag ska kunna hälsa på Anna i storschtaan för där är ju liksom hela stan uppbyggd av rulltrappor...blir nåt att bita i det. Andra dagen är jag helt slut av allt rännande så då blir det blandade lugna övningar som att kolla serier och höra på ljudböcker.

I veckan som var var jag på stan 2 gånger och fyndade jättefina gardiner till köket och vardagsrummet. Bilder kommer. Igår tog jag färdtjänst till dollarstore och kom hem med både det ena och det andra som jag inte hade råd med. Det bästa inköpet var klart den gröna traktorn till gullungen som han invigde i min lekpark på en gång för dom var på gården då jag kom hem. Alltid lika söta :)

igår var mitt kök och jag en enda röra men idag har jag fått till det rätt fint om man får säga det själv. Har klättrat i fönster och lekt med livhanken och min kära granne hjälpte mig att vända en gardinlängd som såklart hamnat på avigan. Nu är jag väldigt nöjd över mitt kök men det är inte min kropp.

Bjöd moster på chilicorncarne idag och sen hjälpte hon mig att handla lite. Nu svimma i soffan med Gilmore girls. Måste koka mig lite fin the från the shoppen som ska göra en lugn och skön?...undrar vad som är i :)

Bilderna är i mobilen så kommer ett bildinlägg.

Sleep well!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar