måndag 15 augusti 2016

slutkontroll

Idag har jag varit på slutkontroll efter operationen av nya knäleder. Sjukgymnasten var mycket nöjd över utvecklingen men själv tycker jag att det går alldeles för sakta. Har fått tillbaka full sträckning och böjning i vänster knä men det saknas lite sträckning i höger knä. Höger fot vill rotera inåt då jag går och står och om det är kvarstående är svårt att säga. Det kan vara muskulärt så ska tänka på att vrida foten utåt så kan det gå till sig men annars kanske det inte gick att få benet helt rakt. Sjukgymnasten bände och vred i knäna för att känna om proteserna var stabila och det var dom. Det är bara fortsatt träning som gäller. Provade i helgen att cykla och det var inte det lättaste att komma upp men väl på plats gick det bra. Kändes dock lite risky så tror inte jag vågar mig på några längre utflykter ännu.

Annars känns det mesta rätt tungt nu. Efter alla år av sjukskrivning har min ekonomi helt landat i botten. Varje månad är en skräck att inte ha till räkningarna och hamna i skuldträsket. Har inte råd att vara sjukskriven men har inget annat val och känner mig rätt uppgiven :( Det är jobbigt att hela tiden få streta i motvind både med hälsan och ekonomin. Jag är bara så less hela denna situation. Inget händer på kirurgfronten trots att jag tryckt på flera gånger. Jag har bett om att få bli remitterad till Umeå där jag vill göra bukoperationerna. Jag hoppas att nåt händer nu efter semestertiderna.
Är inte alls bra i lederna heller så den nya medicinen verkar bara hjälpa mot hudproblemen men det är ju alltid nåt.

Nä nu hörde jag middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar