måndag 8 augusti 2016

norrnytt

Helgen har blandats med nytta och nöje. Både fredag och lördagskväll var fantastiskt fina så jag och mina goda grannar satt ute och pladdrade och säkert så högt så hela grannskapet hörde oss men det bjuder vi på. Jag brukar inte vara den som umgås med grannar utan brukar tycka att det räcker med ett hej! men dessa är så roliga och trevliga och har hjälpt mig med många saker som jag inte själv kunnat göra. Putsade fönster och bytte gardiner i sovrummet men fick ju inte upp gardinerna då mina knän ännu inte håller för att kliva upp på pallar osv och vips var en granne och hängde upp dom åt mig. Putsade även fönsterna i vardagsrummet så nu är bara köket kvar.

Har handlat på coop idag och får varorna i morgon. Jag och Pernilla med son försökte handla i fredags men insåg att nää...hemkörning är bäst! P dragandes på vagn och son och jag med bara en ledig hand då jag måste hålla i krycka och sen ska man orka dra runt med det man handlat, packa ner det och orka få hem det. Det hela slutar med att man bara får med sig hälften av det man skulle ha om ens det. Handla ska göras av minst två personer varav ena gärna får vara en stor grov man eller via internet! Amen.

Nu ska jag göra veckosallad.
tänkte om ni undrade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar