tisdag 15 januari 2019

inkräktare

Ni har flyttat in i min kropp och gjort er hemmastadda där i över 27 år nu. Ni har aldrig betalat en endaste hyra och ni har aldrig frågat mig om det är ok att bo i min kropp. Det är absolut inte ok för allt ni gör är att bryta ner mig och ta ifrån mig allt fler funktioner. Ni gör så att jag får leva med ständig smärta och tagit ifrån mig mitt liv och tvingat mig att leva på ett sjukhus i 2.3 år nu och det verkar bli länge till.

Ni har gett mig flertalet kotkomptessioner i ryggen som i sin tur gett mig stora nervskador i fötterna och dålig känsel. Kan inte gå själv utan stöd utan sitter i rullstol men mest ligger jag instängd på mitt rum i sängen. Har fått många bestående skador på skelettet och svår artros. Flera av er är svåra reumatiska sjukdomar som gjort att mina leder och huden under flera år varit i bedrövligt skick. Detta blev möjligt då mina tarmar tydligen inte var nöjda och beslöt sig för att läcka ut gas och tarminnehåll rakt ut i magen. Detta var tydligen inte så bra så det blev akut operation med stomi som följd. Stomin skulle bara vara tillfällig men varför ska något läka som det ska? Hela buksåret sprack upp efter någon dag och skulle självläka så fick ha daglig omläggning, vakumpump och trots flera olika metoder ville inte såret läka. Har nu en stor grop i magen med två mindre bråck men under stomin har det med tiden blivit ett handbollsstort bråck där hela tjocktarmen ligger och det väger flera kilo. Bråket gör att jag inte längre kan byta påsen själv, få på mig byxor och skor och är i vägen och hindrar mig på så många olika sätt b.l.a min träning för att fhv kunna gå igen. Men att ha en klump på ena sidan som väger 3-4 kilo är väldigt påfrestande och psykiskt mycket jobbigt. Känner mig som ett missfoster.

Allt i min mage är i en enda röra och ska genomgå en väldigt omfattande operation. Var i Manchester i våras där dom skulle göra den för att dom är väldigt duktiga där på bråck och komplicerade mag och tarm sjukdomar. Men mina "inneboende" hyresgäster härjade så i min kropp så jag blev hemskickad igen. Dom ville att jag skulle vara i bättre skick för att klara en sån stor operation. Nu har jag fått tillbaka min reuma medicin och den har faktiskt verkat ganska bra på lederna och har blivit starkare fysiskt och har mindre ont. Dock har jag fortfarande ganska mkt problem med huden och den måste vara i bra skick för att en operation ska bli aktuell.

Har slutat med subutex eftersom dom inte hjälpte längre mot smärtorna. Dom blockerade andra värktabletter så hade väldigt ont emellanåt främst från ryggen. Nu har mr ångest och depression bestämt sig för att också flytta in. Man kan tro att min kropp är stort som ett palats för det verkar rymmas hur många oinbjudna inkräktare som helst. Under de senaste åren då jag varit inlagd hela tiden har otaliga svåra infektioner tagit min kropph i besittning och hållit på att kosta mig livet vid två tillfällen och anhöriga kopplades in. Har även fått två nya knäleder men dom var inbjudna hyresgäster. Diabetes och 4 andra reumatiska sjukdomar liksom binjuresvikt och total avsaknad av muskler och mkt mer ingår tydligen också i hyran för att bo i min kropp och i mitt huvud men ser aldrig några pengar för hyran och vet inte hur man gör för att vräka alla oinbjudna hyresgäster.

Just nu väntar jag alltså på att få göra operationen som fhv ska ge mig mitt liv tillbaka. Vi har möte nästa vecka. Nu får någonting faktiskt hända för jag  orkar inte leva såhär längre. Det ryms inte fler inkräktare i min kropp eller i mitt huvud. Idag skulle min psykolog komma kl 13 pch han dök aldrig upp och när dom väl fick tag i honom hade han fått förhinder och skulle komma i morgon fm. Meddelar man inte sånt? Så jag har väntat och oroa mig i onödan hela dagen.

I papperskorgen hamnar oinbjudna skitsjukdomar som bryter ner en totalt och tar ens liv ifrån en samt arroganta läkare som inte ens ids meddela om dom inte kommer. Personal som inte visar respekt som inte knackar eller respekterar en skylt där det står stör ej! Och man sitter i ett viktigt samtal kan också dela plats bland bananskal och andra sopor.

/Linda

1 kommentar:

  1. Nä nu! Dessa jädra inkräktare måste drivas på flykt!! Jag lider med dig så, när jag läser om allt du har drabbats av! Jag håller med dig - detta år måste och ska något hända och tillfrisknandet börja!
    Lycka till och kram!

    SvaraRadera