mÄndag 14 mars 2022

Blandade övningar 🙂

I lördags Ă„kte jag och Eva till mormor pĂ„ boendet. Vi fikade lite och sen tog vi ut henne i solen sĂ„ hon fick lite luft. I och för sig passade hon pĂ„ att ta sig en rök sĂ„ luften blev lite blandad 🙂 men hon var glad och pigg sĂ„ det var roligt.

Sen Ă„kte jag och Eva till Willys för att köpa ingredienser till en kycklingsallad  som vi tĂ€nkte Ă€ta och sen se melodifestivalen. Jag (eller Eva) öppnade en flaska mousserande vin som jag tĂ€nkte smaka pĂ„. Det var ett gott vin! Min kĂ€re bror kom förbi med den för flera mĂ„nader sen. Jag har inte druckit vin eller nĂ„n alkohol pĂ„ flera Ă„r. Har smakat nĂ„n öl som Magnus har gjort och 1 öl pĂ„ nyĂ„rsafton. Men minns inte ens dĂ„ jag var berusad sist. Hur som helst drack jag 2 glas och blev nöjd. Eva körde ju bil.

Sen var det dags förI melodifestivalen. Bagge var sĂ„klart min stora favorit! Evas ocksĂ„. Jag har varit ' kĂ€r: i honom i Ă„ratal. Enda sen idol startade och han var jurymedlem. Han Ă€r ju vĂ€ldigt folkkĂ€r och det kan man verkligen förstĂ„! Han Ă€r som en snĂ€ll teddybjörn med en sĂ„ngröst som gör en mĂ„llös! Svenska folket röstade pĂ„ honom men den internationella juryn tyckte annat. Det Ă€r helt jĂ€kla sjukt att den juryn ska bestĂ€mma vilken lĂ„t Sverige ska skicka! Bagge kom tvĂ„a men för mig Ă€r han den solklara vinnaren. Jag blev totalt chockad dĂ„ Anna Bergendhal kom sist! 🙄 det var mitt 2a hands val.

Söndag blev en lugn softar dag med lite hushÄlls göromÄl och serier. Hur kan det komma sig att det alltid finns nÄgot man borde tag I I hemmet? Tycker jag plockar hela tiden men det Àr ÀndÄ lite hafsigt. Jag skyller pÄ Egon! Han har leksaker runt golvet. Sen Àr det ju svÄrt nÀr jag ex inte kan dammsuga nÀr jag vill. Har stöd varannan vecka och hur det blir Àr oklart...beror helt pÄ vem som kommer!
Har fastnat i en mycket spĂ€nnande serie. Den heter Gueen of South. GĂ„r pĂ„ Netflix. 

Idag har jag och Camilla gĂ„tt pĂ„ stan. Som vanligt handlar jag nĂ„got. Kan man gĂ„ pĂ„ stan utan att köpa nĂ„got? Har som vanligt inte provat klĂ€derna innan sĂ„ ska göra det snart.  Hittade 2 par byxor pĂ„ rea, 2 linnen, 2 toppar, en godiskorg som egentligen Ă€r en brödkorg, en fönster prydnad till som Ă€r i samma stuk som den jag köpte förra veckan och lite smink. Camilla hittade ingenting 🙄 jag har mĂ€rkt att jag ofta köper 2 av allt. Jag borde heta Linda Topp BĂ€ckqvist 🙂 men jag mĂ„ste faktiskt köpa lite klĂ€der nu dĂ„ jag gĂ„tt ner i vikt. 

Nu har jag svimmat i soffan med kisse kotten. Ska snart Ă€ta rester av kycklingsalladen. Sen blir det klĂ€dprovning och pyssel. I morgon och torsdag ska jag trĂ€na. 

Ha det gott! ❤





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar