lördag 5 mars 2022

Som resten av många av oss går mina tankar till det ukrainska folket och till dom hemska oroligheterna som pågår där. Det finns liksom inte ord att beskriva! Så fruktansvärt att behöva fly för sitt liv och behöva ta farväl av sin man, pappa ex och inte veta när och om man återses igen. Att Inte veta vad som ska hända och hur invasionerna utvecklar sig. Att behöva leva i skräck och i otrygghet 😢

Men mina tankar går även till det ryska folket. Dom som absolut inte vill ha detta krig och inte stödjer Putin. Dom straffas genom ekonomiska sanktioner, sociala mediaplattformar blockeras, räntorna höjs och dom utesluts ur olika evangemang mm. Människor som är helt oskyldiga. 

Jag önskar av hela mitt hjärta att detta helvete snart tar slut och att det ukrainska folket kan återvända till sina hem och får leva i fred. Att deras förluster inte är alltför stora och att det går att bygga hus och hem igen. ❤

På onsdag bär det av! Tiden har gått så snabbt. Förhoppningsvis behöver jag inte gå omkring med ett hål I magen så länge till 🙂. Det är otroligt vad människor vänjer sig vid olika situationer och liksom accepterar läget. Det är ju inte normalt att gå imkring med ett jäkla hål men underligt nog har jag gjort det i nästan 2,5 år och det har blivit vardag. Ibland har man inget annat val än att acceptera sin situation och göra det bästa av det och tro på att det blir bättre! Vi är så mycket starkare än vi tror!

Så skönt att kunna åka iväg och veta att Egon har det bra. Elivia ska vara här hemma med honom. Skönt att slippa kattpensionat även om jag tror att dom tas väl omhand. Men hemma är alltid bäst! Egon har en period där han äter dåligt. Han äter iofs mycket torrisar men ratar i stort sett blötmat. Han kanske börjat sitt nya liv och tänker på beach 2022 🙄

Är inte alls bra I nacken. Fått en röntgentid i slutet av månaden. Glad över att jag inte hinner göra det innan operationen ifall dom skulle se något dom behöver åtgärdas. Nu magen!
Jag har så många operationer som måste göras så får göra något slags kösystem 🙂

Nä nu ta tag i dagen!
Trevlig helg! ⚘🌹⚘

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar