tisdag 23 augusti 2022

trista besked

Idag har jag varit på röntgen och sen träffad ortopeden ang höften. Har haft vansinnigt ont sista veckorna och idag fick jag svaret. Dels har jag kraftig artros som sen brottet blivit värre samt att en av spikarna farit igenom på ett ställe. Man ser även att jag inte har nog blodgenomströmmning upp till höftkulan vilket också orsakar smärta. Det man måste göra är att sätta i en höftprotes. Har ju känt detta på mig men jag trodde liksom att man skulle åtgärda det snarast men tyvärr inte.

Man vill inte göra den operationen innan jag gjort bukoperationen i Göteborg. Dom vill inte att man som jag har nu ett stort öppet sår då man ska operera in en ny protes. Det kan lätt bli en protesinfektion som kan innebära att man får plocka ut protesen igen. Kan bli väldigt tråkigt. Så nu är jag helt beroende av att få göra bukop men dom har inte ens börjat om med operationerna utöver cancerop.

Så återigen går allt bara runt. Höften kommer bli ännu sämre dag för dag. Hur länge kommer jag att klara mig runt med rullatorn? Om jag tvingas sitta i rullstol pga smärtorna tar jag mig ju inte in på toa och i duschen. Att sitta i rullstol en period klarar man ju men det är ju det rent praktiska. Hur länge tvingas jag vänta på op?

Så det känns inget vidare just nu. Det känns väldigt tungt. Jag vet faktiskt inte hur jag ska stå ut med smärtorna och all ovisshet. Ska försöka nå dom i Göteborg i morgon och påtala läget.

Godkväll!

1

3 kommentarer:

  1. Tänker på dej,hoppas du tid för operationen.

    SvaraRadera
  2. Finner inga ord! Många vänliga hälsningar till dig

    SvaraRadera