onsdag 24 juli 2013

Igår fick jag äntligen sitta på en hästrygg igen! :) med assistans av ägarinnan av gården samt av hennes man och en pall så gick det rätt bra att ta sig upp. Som tur var var hästen av modell nordsvenskt kallblod och inte så hög så det passade mig väldigt bra. Vi tog en skogstur i det fina vädret och den turen fyllde verkligen på energinivåerna till max och var rena lyckoboosten och det kan inte bli tisdag nog fort igen. Tog bilder med mobilen men har ingen sladd att föra över dom med så dom kanske kommer så småningom. Det är ju så oerhört viktigt att hitta glädjeämnen och göra saker man tycker om då man genomgår rehabilitering då den biten kan vara ganska tung. Man behöver även komma bort från "huset" och få träffa andra människor och se annat ett tag.

Idag har vi varit till Boden och ätit samt varit på pingstkyrkans secondhand som är tre våningar. Hittade b.l.a ett gammalt fat som jag tänkte ha frukt i. I morgon blir det Luleå och hem en sväng då jag tänkte åka till moster Eva i Arjeplog i helgen på min permission. Åker på fredag mitt på dagen och stannar tills på söndag. Ska bli jätteskönt att komma bort och andas lite skogsluft och roligt träffa moster!

Försökt att börja tänka mer på kosten denna vecka. Har därför gjort hälsodrinkar och personalen har t.o.m varit och köpt mig en blender så jag kan  göra dom. Kör på en grön variant som jag fått recept på av moster som innehåller bladspenat, lime, citron, ingefära, apelsin, banan, färsk mynta och en variant på bär som innehåller blåbär, hallon, jordgubbar, apelsin, naturell yoghurt och banan. Har ätit alldeles för mycket socker och slisk sen jag kom hit till Öberga.

/L

2 kommentarer:

  1. Vad underbart med lite ridning igen! Kram M

    SvaraRadera
  2. Härligt att dom köpt in en blender =)Kan jag ju ge dig fler recept.

    Syns på fredag, vilket jag ser fram emot, ENORMT. så du vet =D

    Varmaste kramen å skönt att du hittar guldögonblick, kanon.

    Moster

    SvaraRadera