tisdag 30 juli 2013

Tisdag

Det är sällan saker blir som man vill. Helgen som var var det meningen att jag skulle åka till min moster i Arjeplog men hann bara komma fram med bussen så blev det ett akut besök på deras vårdcentral. Blev tväsjuk på bussen och började kallsvettas, må illa och frysa och fick samtidigt väldigt ont i lederna och i magen. Hur som helst blev det bårtaxi till sunderbyn och det var en aning obehagligt att åka baklänges på en jättesmal bår då man samtidigt har ont i magen och med en chaufför som tvärnitade för renar med jämna mellanrum. Kom dock dit jag skulle med alla kroppsdelar på plats och fick läggas in på Ava då dom trodde att det var en cysta som spruckit och orsakade smärtorna och inflammation.
Blev i allafall utskriven på lördagkväll och sov hemma lördag till söndag i min egna säng. Skönt. Dock var det jättetråkigt att jag inte kunde tillbringa helgen med släkten i Arjeplog för det hade jag verkligen sett fram emot!

Självklart fick jag även en allergisk reaktion av pencellinet så jag ser ut som en röd kräfta och det kliar fruktansvärt mycket. Tycker det hela borde lägga sig snart men vi får väl avvakta någon dag och  ser åt vilket håll det hela går. Nu ska jag helt plötsligt inte äta någon antibiotika alls och söka hjälp om jag får feber och dyl. Vet inte hur många olika kockar det är inblandade från olika vårdcentraler och mina erfarenheter är att många kockar lätt kan bli en kock för mycket.

Känner mig rätt trött och slut men får liksom ingen ordning på vad det är jag har. Ska i alla fall genomgå tarm och gyn undersökningar men som alltid får man vänta på dessa. Tills dess är det väl bara gilla läget och vila sig i form. I morgon kommer i allafall min kära bror och pappa på besök. Sen blir det nog att åka hem mellan torsdag och lördag.

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar