tisdag 9 juli 2013

Tisdag

Haft ganska ont i magen en tid och varit väldigt trött så beslöt mig för att åka och kolla upp det på akuten i söndags. Det visade sin vara en inflammation i buken så fått två olika sorter pencellin. Undertrycket var också väldigt högt så det kan absolut bidra till tröttheten. Ska ringa upp min läkare på torsdag för hon är inte där i morgon och höra om blodtryckstabletterna och en ev höjning av dom. Jag har i vanlig ordning varit läkare själv och dubblat dosen blodtryckstabletter. Bättre för lågt än högt.
Sov hemma från lördag till måndag och det var skönt. Var och hälsade på Kid som fyllde två år på lördagen och lekte och gungade i parken samt pussade lite på Lion. Jag hälsade även på Fredrik och Sofia :) Efteråt åkte jag och köpte en miniros att ha på graven och jag var så stressad för att jag skulle till graven så backade rakt in i en herre. Denna herren var dock väldigt snäll och viftade bara iväg mig. Det blev inget stort på bilen hans.

Då jag kom fram till graven stod en kvinna där som tydligen letat graven i två dagar och som var väninna till mamma. Kände igen henne från det hon varit och fikat i lotten nån sommar. Satte mig vid graven och blir så extremt ledsen då jag förstår att hon verkligen ligger där nu... även om jag tror att hennes själ är runt oss alla som stod henne nära. Jag har lite svårt för att visa känslor så har väl hållit igen lite för mycket på öberga så det höll på att bli översvämmning i vardagsrummet då jag kom hem. Nåja... allt ska ju ut.

Tisdag idag och vi har haft veckoplanering och samtal. I morgon åker vi till Boden på röda korset som är flera våningar ( en kvinnas mecka) torsdag åker jag nog hem till fredag beroende på hur jag mår. Har pencellinet börjat verka och magen är ok kanske jag orkar åka. Annars stannar jag här och äter godis, ser på film och grillar. Vi brukar även göra någon utflykt på helgerna och käka ute.

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar