söndag 21 juli 2013

Söndag

Det är så mycket man vill hinna med då man är på permission över en helg. Har i alla fall fått träffa vänner och släkt samt buspojkarna och har hunnit två svängar till graven. Första gången jag har permission två  nätter och jag kan inte påstå att jag har någon lust att åka tillbaka. Tycker det händer lite väl lite där borta så det känns som rätt mycket förvaring så känner mig lite less nu. Har ju dock valet att kunna avbryta då jag vill om jag känner att det inte ger mig något. Tänker försöka satsa på träning och kost dessa veckor och sen ska jag även få gå en målarkurs och ev en fotokurs. Mitt liv därborta är ju mer bekvämt än livet hemma. Det är svårt för mig att stå längre stunder samt att gå så handling, matlagning osv blir det inte mycket med. På öberga får jag mat och möjlighet till träning samt att man kan välja om man vill vara social eller om man känner för att vara ensammen på rummet. Ska även bli kopplad till en psykolog utifrån men alla har ju semester just nu.

Ska försöka städa lite här hemma för nästa helg tänkte jag tillbringa permissonen hos moster Eva i Arjeplog. Det blir mysigt och åka lite båt och fiska och äta nyttigt och göra yoga. Tänkte be om en massage också för min rygg är katastrofalt dålig. Skönt med miljö ombyte.

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar