torsdag 12 september 2013

bra att göra saker

Till gårdagens gruppsittning hade vi fått i läxa att skriva ner saker som får oss att må bra och vilka av dom som vi skulle vilja ägna oss mer åt. Det var nyttigt att få tänka till vad som faktiskt är viktigt i livet och det är lite sorgligt att man inte utövar dessa saker oftare och träffar människor man håller av oftare. Mina punkter blev i alla fall hästar/ridning/djur/träning/blogga/måla/spela gitarr/umgås med vänner och familj/läsa/skriva/äta goda middagar/tjejsurr/relationer. Dessa saker får mig att må bra och då var ju frågan varför jag inte ägnar mig åt dessa saker oftare då. Därför ska jag försöka göra det. Ibland tycker jag att det är oerhört svårt att komma igång med något ex gå till målarrummet och måla. Jag har för höga krav på mig själv och målandet känns inte roligt och avslappnande utan blir prestigefullt. Dom första gångerna får man nog tvinga sig dit och börja måla något så föder lusten lust så att säga och släppa på alla krav och bara go with the flow. Framför allt är det hästar och ridningen som ger mig mest och bara jag får operera knät kan jag börja rida mer och ta upp lektionsridningen. Men åka och lukta på hästarna kan jag ju göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar