onsdag 4 september 2013

Varje onsdag har vi temagrupp där olika ämnen tas upp. Varje vecka får vi läxor som vi ska reflektera över. Denna onsdag hade vi till läxa att skriva ner 8 chanser som vi sumpat av olika anledningar och 8 saker vi vill uppnå/drömmar. Jag har ju inte gått miste om jobb, lägenhet osv men däremot ångrar jag att jag inte tagit hand om mig själv bättre och levt ganska så destruktivt och missbrukat tabletter samt vårdat relationer. Då man är inne i ett missbruk så väljer man bort saker som man annars antagligen skulle vilja ha i sitt liv ex familj och relationer. Det som är viktigt är drogen och allt annat får stå åt sidan. Man har liksom inte något större intresse för andra människor. Under påverkan av olika droger gör man även saker samt säger saker man aldrig skulle göra nykter då det är allmänt känt att droger grumlar ens logiska tänkande.

Till nästa vecka ska vi reflektera över saker som får oss att må bra samt fundera över varför vi inte gör det oftare. För mig är det hästarna samt andra djur som får mig att må bra.

Nä nu ska vi åka till Boden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar