måndag 15 maj 2017

Årsdag

Igår var det fyra år sedan min älskade mamma lämnade oss. Det kändes väldigt tråkigt att inte kunna besöka hennes grav men sjukhusprästen var gullig och följde mig till sjukhuskyrkan så att jag fick tända ljus för henne och det kändes jättebra. Tände även ljus för farmor, farfar och morfar.

Jag saknar mamma varje dag och en del av mig dog med henne. Det är inget jag bara skriver utan det är verkligen så. Vi hade en sån nära relation och pratade med varandra varje dag och umgicks ofta. Vi brukade åka på utflykter till Storheden och shoppa eller bara dricka kaffe och spela Yatzy och surra. På sommaren var vi i hennes kolonilott där jag satt i en solstol och lapade sol medans mamma påtade i rabatten med sina älskade blommor. Du fattas oss mamma och jag hade verkligen behövt dig här. Men vi ses igen. Det är jag säker på. Det kanske inte dröjer så länge. Det är det ingen som vet. Tills dess all kärlek 💗

1 kommentar: