måndag 15 maj 2017

Varma koppen

Man tillämpar en del vanor och ovanor om man ligger tillräckligt länge på sjukhus. Under dessa månader har jag i princip druckit två muggar varma koppen per kväll. 6 månader är ca 184 kvällar * 2 koppar blir 368 stycken! Jag har aldrig tidigare ens tänkt tanken att jag ska handla hem varma koppen i grönssakssmak. Det är inget som varit ett inslag i min kostcirkel.

Det får inte vara i någon annan smak. Detta vet nu personalen så behöver inte längre säga vad jag vill ha till Kvällsfika. Det gulligaste av allt är att dom t.o.m åker till andra avd och lånar då det är slut här. Ibland tar det några dagar att få hem. Tydligen är det bara jag som dricker varma koppen så jag jobbar bra på att göra slut på lagret.

Igår kväll höll det på att bli fullständigt kris. När det var dags för kvällsfika fanns inget varma koppen! Men jag var säker på att det skulle finnas för dagpersonalen hade sagt på dagen att dom varit och lånat ett pkt från grann avdelningen så jag skulle ha  ett pkt innehåller tre påsar. Sa åt personalen att dom måste leta bättre för visste att det skulle finnas. Efter en stunds letande hittade dom paketet och krisen var över. Jag fick mina två muggar varma koppen för en räcker inte.

Trodde aldrig jag skulle skriva ett inlägg om varma koppen men efter såhär lång tid på sjukhus blir man lite prillig. Ni som fortfarande inte provat varma koppen grönssakssmak måste göra det. Jag rekommenderar två koppar! Innehåller endast 49 kcal per kopp. Man kan ha sämre vanor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar