torsdag 11 maj 2017

Bank id

Fem bokstäver som ser så oskyldiga ut...men ack vad man bedrar sig. Du ska absolut inte vara sjuk och ligga inne om du ska skaffa bank Id. Jag har hört vuxna fullt friska karlar bryta ihop och grina över denna röriga intelligens befriade uppfinning. Jag erkänner. När man väl har det är det toppen.

Jag köpte ny telefon. Då måste man skaffa nytt bank Id för telefon. Detta görs tydligen med bankdosan man har via datorn. Min käre bror Magnus åkte hem till mig för att ordna detta men då är min bankdosa stendöd. Jag ringer min bank och dom skulle skicka ut en ny. Någon dag senare kommer ett rek brev som bror kör hit med för underskrift. På brevet står det att ingen annan kan hämta ut innehållet förutom jag då...Men Magnus tog mitt leg och provade köra till Coop och hämta ut det men trots förklaring om att jag ligger på sjukhus sen ett halvår så fick han ej ta ut den. Detta var bara en dosa och koderna skickas i separat brev. Man kunde tro att jag skulle hämta ut hemliga avhandlingar från Säpo eller nåt.

Nästa plan var att jag skulle åka hem idag till lgh och Magnus skulle plocka upp mig där och vi skulle åka till Coop och hämta dosan. Tyvärr mådde jag för dåligt för att orka hem. Ringde då min bank igen och hon är super trevlig att ha och göra med. Jahapp...vi bestämde att Magnus skulle gå in på banken för att få bankdosa samt koderna men min underskrift behövdes. Magnus åker åter igen ut hit med papper jag skulle skriva under och sen åkte han tillbaka till banken och bankkvinnan ringde mig efter Magnus varit där med påskriften

Efter detta hängde jag inte med alls. Magnus skickade siffror jag skulle knappast in i bank Id appen. Sen kunde jag välja egen kod och nu fungerar det så bra så! Det var ungefär lika med swisch som fungerar utmärkt.

Men frågorna hopar sig. Om man är i behov av ny dosa och ligger inne och inte har en egen Magnus vad gör man då? Och hur krångligt läs omöjligt är det inte att skaffa bank Id?? Dom flesta jag pratar med håller med. Man måste ju minst ha civilekonom examen eller 179 i lq. Men när appen väl är installerad så är den ju riktigt bra. Tack käre bror för ditt engagemang 💜💜💜

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar